Accountmanager

Het team van onze partner Q-talent zoekt een accountmanager! Het jonge Q-talent team kenmerkt zich door haar enthousiaste en ambitieuze accountmanagers en talentenmanagers. Ook heeft Q-talent een doelgerichte, transparante en directe cultuur. De sfeer is professioneel en toch laagdrempelig, met meer dan genoeg ruimte voor gezelligheid en persoonlijke ontwikkeling.

Hoe ziet jouw dag als accountmanager eruit?
Je begint je dag in Utrecht met een heerlijke kopje koffie en opent ondertussen je e-mail. Je bepaalt je prioriteiten voor de dag en opent je lijst met klantvragen. Je gaat aan de slag met een nieuwe lead die is binnengekomen van een potentiële klant uit Rotterdam. Deze klant staat al een tijdje hoog op je agenda, je wil graag met de manager aan tafel komen. Dit is dan ook de ideale kans die je met beide handen aangrijpt. Je bespreekt de lead met de talentmanager van Q-talent en vraagt of zij al beschikbare kandidaten weet voor de (mogelijke) opdracht. Daarna start je met de voorbereiding van het gesprek. Na het gesprek (later die week) is duidelijk dat de klant graag binnen een week twee profielen ontvangt van kandidaten die zo snel mogelijk kunnen starten. Als nieuwe potentiële leverancier voor deze organisatie zorg je er samen met de talentmanager voor dat de profielen binnen het gestelde termijn bij de klant liggen. Het liefst natuurlijk eerder om zo de verwachtingen van de klant te overtreffen.

Vervolgens heb je een afspraak met je collega van marketing om te bespreken hoe je Q-talent het beste (intern) onder de aandacht kunt brengen. Je wilt namelijk de zichtbaarheid van Q-talent vergroten en er voor zorgen dat iedereen binnen onze organisatie goed weet waarvoor talenten kunnen worden ingezet als ze bij een klant zitten. Dit is namelijk een goede ingang voor jou! Daarom werk je ook nauw samen met de consultants van Q-Consult Zorg. Je bent aanwezig bij verschillende overleggen van de Care en je luistert aandachtig naar wat er speelt in de langdurige zorg. Continu houd je in je achterhoofd hoe je kunt inspelen op de nieuwe ontwikkelingen binnen de markt en hoe je dit kunt vertalen naar de dienstverlening van Q-talent.

Na dit overleg ga je aan de slag met het opstellen van de nieuwsbrief. Er komt namelijk een verandering in wet- en regelgeving aan die veel effect heeft op organisaties in het sociaal domein. Je denkt na wat dit betekent en hoe je hen hierin kunt ondersteunen vanuit Q-talent. Voordat je gaat schrijven spreek je met een consultant die veel kennis heeft van het sociaal domein. Daarna klim je direct in de pen en ga je aan de slag met het schrijven van een mooi artikel voor de nieuwsbrief.

En als we de functie nu concreet maken:

  • Je wordt verantwoordelijk voor de langdurige zorg en het sociaal domein.
  • Je stelt een strategisch aquisitieplan op en voert deze met plezier uit
  • Je benadert actief nieuwe klanten en bouwt je eigen netwerk op
  • Je signaleert en analyseert marktontwikkelingen in de relatie tot onze dienstverlening en vertaalt dit naar proactieve sales activiteiten.
  • Je gaat op afspraak, bespreekt de wensen van de klant en stelt aan de hand hiervan een voorstel op
  • Je brengt offertes uit en bespreekt deze met de klant
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de klant en zorgt voor optimale klanttevredenheid
  • Tijdens de opdracht zit je geregeld bij de klant om de inzet te evalueren en zo nodig stuur je bij
  • Je bent mede verantwoordelijk voor de profilering van Q-talent (intern en extern) waarbij je samenwerkt met de consultants van Q-Consult Zorg
  • Je stelt samen met de marketingmanager acties op om onze dienstverlening onder de aandacht te brengen bij klanten
  • Je werkt nauw samen met de talentenmanagers om de juiste match te maken
  • Je hebt veel vrijheid en flexibiliteit om nieuwe ideeën te ontwikkelen en kansen te creëren

Wat voor talent zoeken wij:

  • Je heb affiniteit met de zorg
  • Je hebt een brede interesse waarbij de nadruk ligt op sales en arbeidsbemiddeling
  • Je bent hoogopgeleid (HBO/WO)
  • Je kan goed luisteren, doorvragen en durft kritische vragen te stellen
  • Je hebt lef, ziet kansen en bent een netwerker
  • Je bent niet bang om de telefoon op te pakken om nieuwe leads te genereren
  • Je bent klantgericht, flexibel en resultaatgericht
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs
  • Je woont in de omgeving van Utrecht of bent bereidt om te reizen naar Utrecht én naar klanten
  • Je bent 32 – 40 uur in de week beschikbaar

Wij bieden:

  • Coaching op het gebied van persoonlijke ontwikkeling
  • Auto, laptop en telefoon van de zaak
  • Een breed scala aan cursussen en trainingen, denk hierbij aan doeltreffend beïnvloeden, projectmanagement en diverse salestrainingen
  • Een ondernemende omgeving met energieke en gedreven collega's
  • Informele uitjes en een gezellige vrijdagmiddagborrel!

Interesse?
Ben jij enthousiast? Solliciteer dan door je motivatie en CV op te sturen naar Claudia de Haan (claudia.de.haan@qtalent.nl, 06-11395423). Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met accountmanager Bart (bart.gerards@qtalent.nl, 06-15968742).