Adviseur Kwaliteit en Veiligheid (care)

Ben jij op zoek naar een nieuwe stap in jouw carrière? Wil jij actief bijdragen aan kwaliteits- en veiligheidsverbetering in de zorgsector? En wil je afwisselende projecten binnen de langdurige zorg uitvoeren? Dan ben jij de collega die we zoeken!

Functieprofiel
Als adviseur begeleid je uitdagende (kwaliteits-)projecten in de langdurige zorg. Je treedt op als projectleider en adviseert zorgorganisaties over verschillende uitdagingen op het gebied van kwaliteit en veiligheid. Je weet hoe projecten aan te vliegen en hier neem je zowel het primaire proces als de overige bedrijfsonderdelen in mee. Voorbeeldprojecten zijn het uitvoeren van calamiteitenonderzoeken, het opzetten van een (eigentijds) kwaliteitssysteem, het verbeteren van kwaliteit via dashboardinformatie en het optimaliseren van het intern auditsysteem.

Je bent nauw betrokken bij de implementatie van verbeteringen en bewaakt hierin het proces, de samenwerking binnen het team en je signaleert afwijkingen. In de rol van projectleider of adviseur ben je in staat om met de verschillende disciplines bij de klant samen te werken en samen het beoogde eindresultaat te behalen.

Functie-eisen
Voor deze uitdagende functie dien je te beschikken over:

  • een afgeronde opleiding op academisch niveau, zoals gezondheidswetenschappen of bedrijfskunde;
  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring in de zorg;
  • kennis van kwaliteits- en veiligheidsmanagement;
  • kennis van kwaliteitsinstrumenten (o.a. SIRE, PRISMA, PRI/HFMEA);
  • een netwerk in de zorg is een pré;
  • een resultaatgerichte en klantgerichte instelling;
  • uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden.

Wat bieden wij jou?
Kom jij ons team versterken? Dan bieden wij onder andere:

  • Een uitdagende baan voor 32-40 uren per week;
  • Een enthousiast en leergierig team, met wie je spart en kennis uitwisselt;
  • De mogelijkheid om je eigen groeipad uit te stippelen en deel te nemen aan diverse trainingen;
  • Een goede werksfeer met maandelijkse borrels en leuke bedrijfsuitjes;
  • Een zorgvuldig gekozen pakket van primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een leaseauto en individueel opleidingsbudget.

Wie zijn wij?
Wij zijn Q-Consult Zorg. Onze bevlogen consultants helpen organisaties en professionals ontwikkelen binnen de steeds veranderende zorgsector. Wij doen dit onder andere binnen de medisch specialistische zorg, langdurige zorg en integrale zorg. Onze expertise ligt met name bij vraagstukken op het gebied van financiën, doelmatigheid, veranderkunde en kwaliteit & veiligheid. Maar, eigenlijk zeggen we liever dat we dáár zijn waar verandering en inhoudelijke kennis nodig is. We zoeken graag samen naar oplossingen en helpen deze implementeren.

Investeren in de persoonlijke ontwikkeling en het werkplezier van onze medewerkers: dat doen we continu. Wij geloven dat betrokken, gelukkige, gemotiveerde mensen met de juiste kennis en vaardigheden, de beste prestaties leveren voor onze klanten. En hierin denken we met jou mee! Of je nu net afgestudeerd bent of een gezin bent gestart: wij hebben aandacht voor alle levensfasen waarin onze medewerkers zich bevinden. Ook zijn we flexibel met werktijden.

Interesse?
Lijkt het jou leuk om bij ons aan de slag te gaan? Stuur dan jouw sollicitatie met korte motivatie en CV naar Alice van der Linden (HR-adviseur), e-mail alice.van.der.linden@qconsultzorg.nl